5 alimente bogate in grasimi bune pentru dieta ta

0

Hei! Avem vesti bune! Este ok sa consumam alimente grase, atata vreme cat este vorba despre grasimi bune pentru dieta ta. De foarte multi ani oamenii se tem sa introduca grasimile in alimentatie de teama ca se vor ingrasa si imbolnavi. Dar ce nu stiam pana de curand este faptul ca exista si alimente bogate in grasimi bune.

Cu toate ca cercetarile sunt impartite intre ideea daca dietele bogate in grasime sunt eficiente pentru sanatate, multi nutritionisti si doctori ne sfatuiesc sa consumam mai multe grasimi mononesaturate si polinesaturate. Asta pentru ca ele ajuta la scaderea colesterolului rau din corp.

In plus, grasimile polinesaturate ne pastreaza celulele corpului si creierul in stare buna de sanatate. Si stiai chiar ca avocado poate ajuta la reducerea burtii si colaceilor inestetici?

Introdu urmatoarele 5 alimente bogate in grasimi bune in alimentatia ta

1. Ulei extra virgin de masline

In afara de faptul ca este un ulei bun pentru inima, cel de masline este plin de polifenoli. Acestia sunt substante regasite in plante care se pare ca ar reduce riscul de aparitie a cancerului si a altor boli cronice. De asemenea, ajuta si cu digestia.

2. Nuci braziliene

In general nucile au cantitati mai mari de minerale decat orice alte alimente. Insa nucile braziliene, in special, sunt bogate in seleniu care este important pentru sistemul imunitar si pentru functionarea tiroidei.

3. Seminte de dovleac

Aceste seminte sunt unele dintre cele mai bune surse de magneziu din cate exista. Fara magneziu, nivelul de zahar din sange, muschii si tensiunea arteriala ar avea de suferit.

4. Ulei de sofranel

Uleiul acestei plante contine acid linoleic, care nu se regaseste in cantitati mari in uleiul de masline. Trupul nostru se bazeaza pe aceasta grasime polinesaturata ca sa functioneze normal. Iar aceasta se regaseste doar in anumite alimente si nu este produsa de corp.

5. Avocado

Nu se putea face o lista de alimente bogate in grasimi bune fara a include si avocado. Aceste fructe sau legume sunt bogate in grasimi mononesaturate. Ele cresc colesterolul bun si il scad pe cel rau. In plus, sunt o sursa foarte buna de fibre si potasiu.

Mai crezi ca exista doar grasimi rele de care trebuie sa te feresti in dieta? Uite ca exista si grasimi bune care iti ajuta foarte mult.

Sursa foto: kudika.ro

Citeste si:

Raspunde

Your email address will not be published.