Cum sa dormi mai bine in timpul menstruatiei

0

Menstruatia este una din cauzele in care apare insomnia, la femei. Disconfortul general cauzat de menstruatie provoaca si probleme legat de somn. Sunt insa si solutii eficiente astfel incat sa ai un somn linistitor chiar si in perioadele de menstruatie.

Atunci cand te simti obosita in timpul menstruatiei nu este doar legat de crampe, ci poate fi vorba si de calitatea somnului in aceasta perioada a lunii. Specialistii au confirmat faptul ca si calitatea somnului reflecta nivelul hormonal. Iata ce este bine sa faci pentru a avea un somn mai bun in timpul menstruatiei:

Consuma alimente ce refac echilibrul hormonal

O strategie eficienta in momentele cand apar efecte secundare sau un dezechilibru hormonal, este sa iti modifici alimentatia. Consuma mai multe seminte de in, legume, nuci si citrice pentru a stabiliza nivelul de progesteron din corp.

Atentie la micronutrienti

Macronutrientii joaca un rol important in functionarea corecta a organismului. Micronutrientii sunt si ei foarte important cand vine vorba de echilibrul hormonal. O combinatie reusita pe timpul menstruatiei este intre vitamina B6, magneziu si probiotice. Vitamina B6 creste nivelul de progesteron si se poate gasi usor in seminte, carne de pui sau curcan si nuci.

Renunta la cafea

Este indicat, cu o saptamana inainte de menstruatiei, sa renunti la cafea. Incearca sa te trezesti fara sa mai consumi cafea, daca vrei sa ai un somn odihnitor noaptea. Cafeaua modifica echilibrul hormonal si afecteaza productia de serotonina.

Relaxeaza-te si asculta muzica

Respira adanc si asculta muzica preferata in noptile cand nu poti sa dormi. Scaderea estrogenului si a progesteronului poate provoca stari de anxietate, asa ca e bine sa incerci sa te relaxezi pentru a reduce agitatia si ingrijorarea.

Renunta la gadget-uri

Pe timpul noptii, lumina telefonului poate avea un efect nedorit asupra ritmului cicardian asa ca nu este recomandat sa il folosesti atat de des. E tentant sa te uiti pe telefon, mai ales cand nu ai somn, dar incearca sa renunti la acest viciu, mai ales in perioada de menstruatie.

Citeste si:

Raspunde

Your email address will not be published.