Tehnici Mindfulness, în viața de familie

0

,,Să nu rămâi prins în trecut. Nu visa la viitor. Concentrează-te asupra momentului prezent.”

(Buddha)

Mindfulness, într-o versiune simplă, înseamnă să fii focusat pe momentul prezent. Această abilitate îmbunătățește conștientizarea emoțională și reduce nivelul de stres. Părintele, își poate ajuta copilul să fie mindfulness prin modelul pe care îl oferă sau învățându-l, să fie concentrat pe momentul ,,aici și acum”.

În continuare, sunt prezentate câteva tehnici mindfulness care pot fi utilizate cu copiii și se pot integra în rutina lor zilnică. Se recomandă, alegerea unei singure tehnici pe zi.

  1. Dimineața- înviorarea
  2. ,,Cinci simțuri”- împreună cu copilul tău, îți iei timp să explorezi dimineața, cu ajutorul simțurilor. Pe rând, fiecare denumește lucrurile pe care le: vede, aude, le simte tactil, le gustă și le miroase.
  3. Scanarea corpului- începând cu talpa piciorului și până în zona capului, observă senzațiile pe care le simți, în fiecare parte a corpului. De exemplu, observă senzația pe care o ai când pantalonii se așează pe picioare, tensiunea din zona musculară sau aerul rece care îți atinge fața.
  4. La servirea mesei
  5. Explorarea mindful- începe o conversație cu copilul tău, despre momentul ,,aici și acum” și îi propui să îți împărtășească: un lucru pe care îl simte fizic, un lucru la care se gândește și un sentiment pe care îl are. Copiii pot fi ajutați cu o listă…

Continuarea pe Glow.ro

Citeste si:

Raspunde

Your email address will not be published.